Spectre skal tjene $650 mio. for at indtjene sig selv

Heineken-James-Bond-HP-GQ-21Aug15-pr_b_1083x658Med en pris på angivelig 250 mio. dollar i produktionsomkostninger, og dertil over 100 mio. dollars brugt på marketing og PR, er der ingen tvivl om, at årets Bond-film Spectre er en af de dyreste film, og den indtil videre dyreste Bond-film produceret til dato. Derfor forudses det, at filmen skal helt op på en svimlende indtjening på 650 mio. dollar for at tjene sig selv ind, fordi producenterne bag filmen Metro-Goldwyn-Meyer og Eon Productions skal dele indtægterne med biografsiden. Det er ikke mange film, der kan matche så høj en indtjening globalt – faktisk mindre end 90 film, skriver magasinet Variety. En af de film er seneste Bond-film Skyfall, der med en indtjening på 1.152 millioner dollar er den mest indtjenende Bond-film nogensinde, efterfulgt af Thunderball (dansk titel: Agent 007 i ilden) fra 1965 med 1.068 millioner dollar.

Sony reklame Spectre Bond

Derfor er det nok heller ikke så overraskende, at Spectre lige som Bond-film i øvrigt ofte er kendt for, hiver de store kommercielle parter med ind og giver dem plads til deres brands og produkter i filmen. I Spectre er Heiniken øl, Aston Martin biler, og Omega ure samt, Sony og Samsung nogle af de brands, der har hjulpet med at betale regningen. Eftersigende skulle sidstnævnte have betalt det svimlende beløb på godt 5 mio. dollar for at få Aget 007 til at bruge deres Xperia-telefon, som Daniel Craig altså skulle have afvist at bruge.

Bond Product Placement Collage
Øverst fra venstre: 1) Aston Martin har altid været Bonds foretrukne mærke, dog ses andre bilmærker som Range Rover, Mercedes og Fiat også I Bond Film 2) Sony Entertainment er producent bag Bond-filmen, og naturligvis anvendes der Sony mobiler og bærbare computer 3) Omega uret kom igen tilbage, som blev skrevet ind i filmens manus i Casino Royale i en samtale mellem Vesper og Bond 4) Sidst i Skyfall bærer Bond denne Babour jakke, som efterfølgende blev revet væk.
Bond N peal Knit Spectre

Fra venstre: 1) Daniel Craig i Skyfall iført N.Peal cashmere strik, 2) butiksudstilling bruger også Skyfall billed 4) Daniel Craig iført N.Peal til PR-lancering og 4) Iført sort, cashmere turtleneck på filmplakat

Se Daniel Craig i Heinekens seneste reklame i forbindelse med Spectre her:

,

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *