Anmeldelse: Klovn Forever

Klovn ForeverDet er 5 år siden, Casper Christensen og Frank Hvam gav os filmen Klovn The Movie. Dengang vakte det naturligvis begejstring hos mig som fan af serien Klovn, at der kom en FILM. Klovn The Movie var om end endnu mere pinlig og sjov, end et afsnit fra serien, og filmen havde den fordel, synes jeg, at den havde mulighed for at være længere – for man sidder jo tit og vil ser mere efter ét afsnit Klovn, ikke? Efter jeg havde set Klovn The Movie håbede jeg da også på, at der ville komme en efterfølger!

Klovn Forever, der havde premiere i sidste uge, havde efter min mening, derfor en del at leve op til – for hvor den første film bød på sjove pinagtigheder og chokerende optrædener fra de to herre Casper og Frank, forventer man sig som publikum jo næsten mere – eller i hvert fald en lige så sjov film.

Klovn Frank m barnevogn

Frank Hvam og Casper Christensen samler ikke op lige efter, hvor vi slap dem i sidste film. Nu er der gået lidt længere tid: Bo (Franks nevø fra sidste film) er blevet en ung mand, Frank og Mia har fået to børn en datter og en lille søn, og Casper er nu single, skilt fra Iben, men de to har en halvvoksen datter. Frank og Casper er stadig venner, og har en bog om venskab på trapperne – godt nok har ingen af dem læst den!

Allerede i en af filmens første scener opdager vi, at de to måske ikke har så meget tilfælles mere. Frank er blevet mere familiefar og den single Casper tænker mere på den næste scoring. Men pludselig er Casper på vej til Hollywood – uden at sige farvel til sin bedste ven Frank. Det får Frank til at rejse efter ham i et forsøg på at overbevise Casper om, at der stadig er noget for ham derhjemme, og ikke mindst for at redde deres venskab og arbejdssamarbejde. De to formår at sætte fokus på både venskab og parforhold og forældre-rollen, hvilket der kommer nogle ret sjove og genkendelig scener ud af.

Klovn Frank m BabySelv om, Klovn Forever måske ikke er lige så sjov som sin forgænger og tager udgangspunkt i et ”drama” om venskab på spil er jeg som Klovn-fan bestemt ikke skuffet. Der er stadig mange pinlige episoder, jeg griner højt af. Alle de pinlige episoder er noget Frank og Casper udsætter sig selv for (hatten af for det!). Jeg ved ikke, om man synes, at to’eren er mindre sjov, fordi man er blevet vant til, hvad de to kan finde på. Jeg blev i hvert fald meget overrasket over, hvad de fandt på af grænseoverskridende pinagtigheder i den første film. Selv om, to’eren måske ikke er lige så chokereden og sjov betyder det dog ikke, at jeg ikke har lyst til at se mere om de to venner, for det har jeg! Jeg giver Klovn Forever 4 stjerner.