Anmeldelse: Den Gode Dinosaur

Den Gode dinosaur Pixar Disney

Torsdag tog jeg kæresten og ældste barnet på knapt 3½ år med i biografen for at se Disney Pixars nyeste animationsfilm Den Gode Dinosaur, en film, som jeg har tidligere har fortalt om her og glædet mig til at se.

Den Gode Dinosaur er Disney Pixars første udgivelse siden hittet Inders Inde, og har defor noget at leve op til. Det første, der slog mig, var filmens utrolig, flotte visuelle stil, og hvor flot Disney Pixar har formået at kreere et virkelighedstro elementer, især vandet! Den Gode Dinosaur har også haft en lang produktionsperiode på 6 år og med skiftende lanceringsdatoer grundet studioets andre film, som Biler 2 og kommende Find Dora og udskiftning af instruktøren fra Bob Peterson , der blandt andet har været med på holdet bag Up, og Monsters University, til Peter Sohn, der også er en velkendt mand på Pixar holdet og medvirket til blandt andet Find Nemo og De utrolige.

Den Gode Dinosaur Arlo og Tod

Jeg tror nu, ikke at historien var blevet så meget anderledes med den ene eller den anden instruktør. For let’s face it, historien er desværre ikke noget at råbe hurra for, den er simpelthen for jævn og kedelig. Dog gik den rent ind hos den 3 årige! Men hvor film som Inders Inde og Toy Story har det her fantastiske ekstra lag i historien, som man forstår som voksen, så manglede det, efter min mening, i denne film. For det er netop det, der gør Pixars film gode, at de både kan ses som voksen og som barn. Bevares, der var følelsesladet scener, men jeg tog mig faktisk i at kede mig lidt under vejs. Dog vil jeg slå et slag for at se filmen i biografen alligevel, hvor man får det største udbytte af filmens visuelle effekter. Men jeg kan kun svinge mig op på 3 stjerne.